Úsvitcon 2011


Motto:
Víte, jak poznáte opravdu pomalou družinku?
Upíři v dungeonu umřou stářím...

Osmý ročník Úsvitconu se konal na starém dobrém osvědčeném místě - ve škole na Modré. Sjelo se rekordních 42 hráčů a dokonce se i na jednoho náhradníka nedostalo, což nás dost mrzí a pokusíme se ve věci kapacity pro příští rok podniknout vše, co jen půjde. Věkový průměr účastníků se nám postupně, ale neúprosně zvedá kus nad 18 let, čemuž odpovídá i poklidnější, méně ztřeštěná atmosféra akce. Zatímco PJové kmitají a PJují o duši a družinky v soutěžních dobrodružstvích bojují o informace i o život, ve společenské místnosti se v klídku pospává, konverzuje, konzumuje, protivníci se drtí ve strategických deskovkách, jen tu a tam hladinu rozčeří intelektuálnější hra typu Neposedné židle.
Na snížení věkového průměru ovšem organizátoři intenzivně pracují, což dokládá přítomnost dvou účastnic mladších 1,5 roku. Terezka se jako správné hobiťátko držela v kuchyni, zatímco Eliška se soustředěně účastnila herních sezení a střihla si (u některých družinek) malou roli ghůlí holčičky.
Drobnou inovací letošního ročníku byl pokus o pár neformálních společenských her, který dopadl vcelku dobře. S pár "cheaty" se nám například povedlo rozplést všechny Gordické uzly, postřílet se v Bangu a podobně, nicméně jak kdosi poznamenal, hra, která spočívá v tom, že si účastníci průběžně sedají jeden druhému na klín, by ve své optimální verzi měla být hrána v kolektivu, kde je větší poměr děvčat k chlapcům než aktuálních 1:8. Ti, kteří se nemohli zúčastnit, se nemusí bát - příští rok to zopakujeme a možná přidáme i nějaké adrenalinovější hry.
Kuchyně letos předvedla, že čím má méně času a prostředků, tím lepší a složitější jídla vaří. Svíčková se šlehačkou a brusinkami ve mně zanechala nesmazatelnou vzpomínku. V ešusu se vyjímala až nepatřičně bizarně. A byla samozřejmě skvělá.













Letošní soutěžní dobrodružství s družinkami sehráli stejně jako vloni PJ Jestřáb, PJ Dajen a PJ Žaba. Všichni tři si to velice užili, za víkend naspali celkem krásných šest hodin. Obě dobrodružství se nakonec vydařila, PJové si družinky pochvalovali a jako obvykle je mrzelo, že nemohli hrát se všemi zúčastněnými týmy.
Společným jmenovatelem obou příběhů bylo to, že se ani jeden neodehrával v realitě herního světa. Jeden si to namířil do snu a druhý do minulosti. Že by PJům přišla havenská realita nudná a nezajímavá? No, spíš to asi bylo letošními inspiračními zdroji.
Narozdíl od loňska se motto Úsvitconu v dobrodružstvích neprojevilo. Některé družinky se ale na přítomnost upírů připravily, což jim slouží ke cti, a my slibujeme, že příště bude taková všímavost po zásluze odměněna. Jaksi se nám tam letos ti upíři prostě nikam nehodili. No co, stejně všichni pomřeli stářím a zbyl z nich jen prach na podlaze:-) Narozdíl od nepřítomných upírů, postavám se tentokrát nijak zvlášť umírat nechtělo. Rozhodně jsme zaznamenali nejnižší úmrtnost v historii Úsvitconu.






1.dobrodružství - Noční můra
Toto dobrodružství se odehrávalo celé ve snu. Družinka se ponořila do snu alchymisty Daniela, v němž ho musela najít a přesvědčit k sebevraždě. Nebylo to jednoduché, protože ve snu se ocitli ve městě zachváceném morem, sháněli po smetištích zelenou chlupatou plíseň, kradli či vyráběli mrtvé tělo a vloupávali se do hradu. Na nešťastného Daniela, který úpěl ve vězení, pak působili nejrůznějšími způsoby. Nejčastěji využívali (či zneužívali) jeho lásky k pradlence Majdalence, či strachu z nadcházející popravy. Objevil se také originální nápad s "jakože očarovanou teleportační dýkou".
Díky snovému prostředí mohly družinky poněkud volněji používat násilí, čehož zhusta využívaly. Ono to tentokrát bylo v některých situacích skutečně nejjednodušší řešení, ale o přímý útok na hrad se naštěstí nikdo nepokusil. Je vidět, že družinky stárnou a moudří a jejich strategické schopnosti se vylepšují.
Nástrahami tohoto rozjezdového dobrodružství prošly všechny týmy až do konce (respektive ani jeden tým se nedostal k závěrečnému bonusovému úkolu, což ale vůbec nevadilo) a kromě jednoho jej také všechny zdárně zakončily.










2.dobrodružství - Prokletí domu Asherů
Dobrodruzi dostali zaplaceno, aby prozkoumali a vyčistili strašidelný zámek šlechtického rodu Asherů. V domě vážně strašilo a záhy se ukázalo, že celý rod je prokletý. Družinka se pomocí nalezeného amuletu přesouvala stále hlouběji do minulosti až do chvíle, kdy Katrin Asher v okamžiku své smrti vyřkla kletbu, a kde mohly postavy kletbě zabránit.
Jednotlivá období se od sebe zásadně lišila. Nejprve dobrodruzi potkávali klasické strašidelné efekty a neviděné hrůzy, podruhé se ocitli na dekadentním večírku a majitele zámku museli tahat z postelových hrátek, jindy se připletli přímo do skřetího útoku anebo čelili dementnímu nekromantovi.
Chvíli trvalo, než družinky pochopily, jak se amulet používá, ale potom už věděly, co v jednotlivých obdobích hledají, a pozorně sledovaly, jak se před nimi postupně otvírá tragický příběh rodiny Asherů. Když se pak postavy dostaly až na jeho začátek, tak neváhaly a pokaždé velmi akčně zasáhly do souboje a zachránily před smrtí čarodějku Katrin, čímž k prokletí vůbec nedošlo, a po návratu do svého času si mohly užít pohledu na veselý a prosperující šlechtický dům.
V tomto dobrodružství se bojovalo také trochu s časem, dvě družiny nestihly dojít až do konce, ale když už se to podařilo, závěr si všechny týmy plně vychutnaly a s nimi i jejich PJové.










A jsou tady výsledky:
Musíme zdůraznit, že letos již potřetí v řadě vyhrála družina VKV. Pánové jsou prostě zkušení, sehraní a mají výborný přirozený RP. Gratulujeme!
Najde se příští rok někdo, kdo je z trůnu sesadí? Šance tady jsou, ani jedna družinka tentokrát nehrála vysloveně špatně, výkony byly poměrně dost vyrovnané. U některých by stačilo jen trochu vypilovat RP - kromě vymýšlení zajímavých charakterů jednotlivých postav by bylo také dobré soustředit se na jejich fungování mezi sebou v družině. Stačí málo - vědět, jak vaši spoludobrodruhové vlastně vypadají, jak se jmenují, oslovovat se navzájem jmény postav a reagovat na sebe. Také není k zahození vyzkoušet přímou řeč. Nebojte se, trapní určitě nebudete a zážitek ze hry se vám i PJům znásobí.

1. místo - VKV
Patrik Horácio Petřík
Martin Melfi van Basten
Vlastimil Zedd Radegast (Řezák) Pazderka
Martin Med Radegast (Ležák) Hanák
Ondřej Horin Vaněk
Adam Gurth Bábík


2.místo - Velikáni
Jakub Ingmar Lomikámen Libík
Jana Penelopa Baixa Pustinová
Jakub Pakřivec Hnízdo Jedounek
Vít Žluna Kebab Haluza
Pavel Kilim Prskavka Urubčík
Karel Domovoj Jančařík


3.místo - Špatné vzory
Aleš Styrbjorn Čapka +
Libor Šumař Zahradníček
Jaroslav Wries Křivánek
Marek Jeviel Jursa
Jaromír Elentil Dokoupil
Kristýna Apsalar Boháčová


4.místo - Pošuci
Klára Ganja can Abiss Juříková
Ondřej Torgus Orálek
Ondřej Joint can Abiss Janča
Karel Brázdil
Martin Hašiš Masakr Mareček
Jan Nablák Sladký


5.místo - Balrog a spol.
Ondřej Balrog Špirit
Helena Katyja z Otharu Munzarová +
Petr Hartmul Křeháček
Josef Arioroth Sedlačík
Vladimír Vash the Stumpeude Munzar +
Tereza Raya de Rimini Králová


6.místo - Ruby Naruby
Jan Anastásie Houžvičková Hróz
Kateřina Jerzy Witalis Horáková
Alžběta Morg Rozsypálková
Stanislav Jadwiga Witalis Horák
Bronislav Francesca di Brucco Pulec +
Martin Eli Žák


6.místo - Lovci veverek
Michal Elsinor Buráň
Filip Verity Farseer Řehořek
Tomáš Božidar Krutikvítek Lysoněk
Zuzana Nevinnost Sama Kluková
Martin Eric Berengar Formánek
Tomáš Drung Pojkar




Lukostřelba
Po loňské přestávce jsme tento rok opět oživili turnaj v lukostřelbě. Sice nám chyběl hlavní organizátor Edhel a doufáme, že příští rok už se zase ujme svých střeleckých povinností, ale i tak byly nakonec luky napjaty, šípy svištěly a z terčovnice cucky létaly.
Vybaveni zkušenostmi z minula jsme požádali Balrogovu družinku, aby nám postavila zástěnu za terčovnicí, která měla chránit stěnu od dobře míněných, ale hůře mířených šípů. Tento krok se velmi vyplatil, pánové se činili a na zdi po skončení turnaje nebylo ani škrábnutí. Až na jednu prostřelenou židli přežilo vybavení místnosti bez úhony.
Dobrodruzi ukázali své kvality a někteří se mohli pyšnit velmi hezkými výkony. Speciální kapitolou byly Špatné vzory, kteří si přivezli vlastní dřevěné luky a střelecký styl a byla na ně radost pohledět.
Výsledky:
Muži
Ženy
Pořadí družin
1. místo - Adam Bábík (81) 1. místo - Kristýna Boháčová (79) 1. místo - Velikáni
2. místo - Vít Haluza (80) 2. místo - Helena Munzarová (71) 2. místo - Pošuci
3. místo - Tomáš Pojkar (79) 3. místo - Zuzana Kluková (53) 3. místo - Balrog a spol.











Soutěžní dobrodružství ke stažení:

Noční můra
Prokletí domu Asherů

A na závěr veselá anketa:
BlueBoard.cz

Na viděnou v roce 2012!