Úsvitcon 2010



Motto:
Máme štěstí, drak spí ...

Úsvitcon 2010 se po loňské dobré zkušenosti se školou na Modré konal v termínu 19.2.-21.2. tamtéž. Protože se nám vloni sjel enormní počet hráčů a my měli strach, že budeme muset některé odmítat, rozhodli jsme se tomu letos předejít angažováním 4. PJ a tudíž pohodovým hraním s 8 družinkami. Což o to, naplánované to bylo dobře, ale ani PJové (kupodivu) nemohou ovlivnit úplně všechno, a tak nakonec zůstali zase jen 3 na letošních kulatých 40 hráčů. Ale už jsme věděli, že i tak se to dá zvládnout, a PJ Žaba se ukázala býti důstojnou náhradou za PJ Rybářku.
Naštěstí jsme tentokrát mohli počítat s plnou podporou Pavly a Anet, které nadšeně a zodpovědně sejmuly z beder PJů všechny starosti, které se přímo netýkaly herních dobrodružství. Novinkou byl letos také přírustek ve standardně vysoce výkonném kuchyňském týmu Paja + Domča v podobě malé Terezky, která sice ještě nešoulá bramborové knedlíky, zato ale vzorně jí a spí a umožňuje tak totéž i všem účastníkům Úsvitconu.

Atmosféra byla, jak už je tradičním dobrým zvykem, přátelská a uvolněná. Bylo vidět, že spousta hráčů jezdí na Úsvitcon relaxovat a pobavit se s ostatními podobně Dračím doupětem postiženými lidmi (hobity, elfy, trpaslíky a podobnou havětí). A tak se jedlo, pilo, zpívalo, kecalo, hrály deskovky a samozřejmě DrD a byla pohoda. I ta zastavená voda se nakonec nějak zvládla.
Příjemné je vidět čím dál víc lidí v kostýmech, které sympaticky podtrhují atmosféru. Zejména Špatné vzory s jejich kompletním ležením s kožešinami, truhlami a stolovacím náčiním zapůsobily velmi dobře. Ale nebyly ani zdaleka samy, a to nás opravdu těší. Vypadá to, že napříště na sobě budou muset zapracovat pro změnu PJové.










Soutěžní dobrodružství probíhala v pohodové atmosféře, PJové si je s hráči vesměs užívali a nenastal žádný zásadnější průšvih. Typově se letos hrála dost odlišná dobrodružství, jedno zaměřené více na komunikaci, skládání informací a všímavost, druhé pak zase na rozhodnost, schopnost reagovat a strategii. Zdá se, že v obou těchto oblastech vyniká nad ostatní družinka VKV, které se jako první v historii Úsvitconu podařilo obhájit loňské první místo. Ale i ostatní týmy hrály kvalitně a výkony byly poměrně vyrovnané. Jako malou drobnost, která ale potěší, musíme uvést, že letos byli hráči velmi rozumní ve volbě jmen pro své postavy. Ubylo nesrozumitelných a nezapamatovatelných kreací a přibylo sympatických úderných a uvěřitelných jmen, které pak může pohodlně používat PJ i hráči, což hře samozřejmě nemálo prospívá.






1.dobrodružství - Doubrava
Detektivně - komunikační dobrodružtví ve vesnici Doubrava zatáhlo družinu do složité situace kolem nepříliš povedeného magického rituálu, jenž sice přivolal k vesnici víly, které svým tancem přinesly požehnání v podobě úrody a prosperity, ale současně si braly sílu z nočních hrátek s doubravskými mužskými. Pověst o vražedné sukkubě se zdála vcelku reálná...
Dobrodruzi se museli popasovat s předsudky a povídačkami vesničanů, dostat na svou stranu svérázného němého víla, který vynikal zlomyslností a láskou k medu ve všech podobách, odhalit důvod tajemných úmrtí, najít podezřelé kruhy z hub. Pokud si všechny informace správně spojili, dovedlo je to až k původci celé šlamastyky - vědmě kovářce. Jenže ani to neulehčilo družince rozhodování, jak nešťastnou vesnici chtivých víl zbavit. Řešení bylo několik, některá lepší, jiná s obětmi na životech, vždy záleželo na tom, co je družinka schopná vymyslet a zrealizovat.
Ke zdárnému výsledku se nakonec dopracovaly všechny týmy, což zaslouží gratulaci, přičemž preferovaný způsob bez ztrát na životech (tj. dočasné vystěhování vesnice) odhalily a uskutečnily týmy dva.










2.dobrodružství - Máme štěstí, drak spí ...
Očekával někdo, že s takovýmto mottem letos na Úsvitconu nenarazí na draka? PJové jsou škodolibí, to přece víte, takže dračí přítomnost byla letos víc než jistá. A když drak, tak rovnou takový, co unesl princeznu a hodlá ji sežrat. Druhé dobrodružství sledovalo přímou linii - z Havenu po stopě unesené princezny do sídla církve Písma svatého. Tam bylo třeba postupovat obezřetně, a pokud možno bez přímého útoku se přes stráže dostat až k veleknězi, který družině mohl poskytnout informace, kde hledat princeznu a draka. A pak už to bylo jednoduché - draka zabít a princeznu ideálně v jednom kuse přivést zpět do Havenu.
V tomto dobrodružství již úspěšnost nebyla tak vysoká, kompletně jej dokončily pouze 2 týmy. Největší zádrhel byl časový - dost družin se tak tak dostalo k veleknězi a na draka již nezbyl čas, případně živí dobdrodruhové. Problém byl zejména v nevhodně zvoleném přímém útoku na stráže, kterých bylo v budově skutečně hodně. Stále platí a i do budoucna bude platit - vždy je nejlepší situaci opatrně obhlédnout předem, udělat si obrázek o silách nepřítele a podle toho volit postup. Přímý útok se málokdy vyplatí.
Ovšem u draka to jinak než chytře a napřímo nešlo, ale s trochou strategie a přípravy se i s touto zubatou bestií dalo úspěšně vypořádat.










Výsledky letošního klání:

1. místo - VKV
Patrik Horácio Petřík
Martin Melfi van Basten
Vlastimil Zedd Radegast (Řezák) Pazderka +
Martin Med Radegast (Ležák) Hanák
Ondřej Horin Vaněk
Karel Kerrigan Reese Jančařík +

2.místo - Scoia'tael
Klára Manda Juříková +
Aneta Eilonwy Juříková +
Ondřej Trixx Janča +
Jakub Zeeb Nygrýn +
Martin Kecka Mareček +
Maruška Gira Bedrošová

3.místo - Špatné vzory
Aleš Styrbjorn Čapka +
Libor Damar Zahradníček ++
Jaroslav Harald Křivánek
Marek Jeviel Jursa +
Kristýna Thinve Boháčová +

4.místo - Bořiči mýtů
Jakub Taufi Libík +
Jan Caik Sladký +
Michal Lišák Buráň
Filip Telem Maluš
Jana Tiara Pustinová
Jakub Svíťa Jedounek +

4.místo - Lovci veverek
Jan Edhel Hajduch
Bronislav Laureo Pulec
Zuzana Nevinnost Sama Kluková
Martin Andúne Formánek
Tomáš Samanta Pojkar

6.místo - Balrog a spol.
Ondřej Balrog Špirit
Helča Katyja Munzarová
Petr Hartmul Křeháček
Josef Ariorod Sedlačík
Eliška Elisa Kundratová
Tereza Raya de Rimini Králová

7.místo - Poslední
Dominik Furius van Furin Matúšů +
Ondřej Athalos de Arimathos Balada ++
Tereza Malice Uhlíková +
Karel Karlos Brázdil
Honza Anuuvin Řehořek ++
Filip Jare Tetsu Řehořek












Arénový turnaj družin
Letos jsme po několikaleté pauze zařadili do programu paralelně probíhající turnaj družin v "aréně". Princip spočívá v tom, že na hexovém papíře se proti sobě postaví dvě družinky, tak jak jsou vytvořené pro herní dobrodružství, a pustí se do sebe dle soubojového systému DrD, až cucky létají. Prohrává ten tým, který má první všechny postavy mrtvé.
Proti roku 2006, kdy jsme turnaj vyzkoušeli poprvé, byl velmi výrazně vidět posun ve strategických schopnostech hráčů. Rozhodně letos nešlo o bezduché použití přímé hrubé síly, naopak - taktika se detailně plánovala na tělo soupeři, hojně se využívaly zvláštní schopnosti postav. Z toho také ovšem vyplynula vyšší časová náročnost jednotlivých klání, takže jsme museli operativně změnit způsob vyhodnocení turnaje.
I tak to bylo velmi napínavé a nebyla nouze o fandění a bouřlivé emoce.

Výsledky arénového turnaje:

1. místo - Lovci veverek
2. místo - VKV
3. místo - Balrog a spol.












Soutěžní dobrodružství ke stažení najdete tady:

Doubrava
Máme štěstí, drak spí ...

Jestli chcete, zahlasujte nám v anketě:

BlueBoard.cz

Doufejme, že se příští rok sejdeme minimálně v tomtéž počtu, a nezbývá nám, než se na něj už začat těšit!