Hlava ledového draka

Úsvitcon 2006

Motto:
Kostky jsou vrženy!

Hlava ledového draka

Třetí ročník Úsvitconu se konal stejně jako vloni na Ekocentru v Uherském Brodě. Termín se nakonec stanovil na 10.-12.března. Největším překvapením byla letošní účast. Přijelo 31 hráčů, což dalo dohromady 6 družin. Přibrali jsme tedy dalšího PJ - k PJ Jestřábovi a PJ Rybářce se přidal PJ Dajen, který ještě v týdnu před akcí netušil, jestli bude hráč nebo PJ, takže přísně tajená soutěžní dobrodružství se k němu dostala až na poslední chvíli.
Rekordní počet hráčů byl způsoben nečekaným zájmem z Uherského Brodu, věrností členů Úsvitu a pravidelných externích hráčů a také třemi Lovci veverek.

Hrálo se o truhličku plnou drahých kamenů, kterou mohly družiny získat v druhém dobrodružství. Nutno podotknout, že se to povedlo pouze jedinému týmu.
Dobrodružství byla opět tvořena s důrazem na to, aby se mohly uplatnit různě zaměřené družinky. Takže první byl "dungeon" s relativně lineárně stanoveným dějem, naproti tomu druhé byla "konverzačka", kde mohly postavy postupovat úplně libovolně.

Pídžejstvo PJ Jestřáb a truhlička drahého kamení

1.dobrodružství - Chrám boha Cohase
Postavy se probraly ve vězení, chybělo jim veškeré vybavení a téměř nic si nepamatovaly. V průběhu dobrodružství pak zjistily, že se nachází v podzemí chrámu boha chaosu Cohase a vzpomněly si, že jim byl ukraden drahokam Dračí oko. Pak se proplétaly sklepením, hledaly své vybavení a zjišťovaly co nejvíc informací o celém tom podivném místě.
Cílem bylo dostat se do horního chrámu a získat od kněžích zpět Dračí oko. Přitom musely čelit vtípkům a iluzím, kterými si s nimi Cohas pohrával. Všem týmům se toho dobrodružství povedlo, ovšem pouze dvěma se podařilo projít na konci kolem draka strážce, aniž s ním museli bojovat. Větší rozdíly pak byly hlavně v hraní postav.

Lovci veverek a spol. Aloe Vertigo a její věrní

2.dobrodružství - Tma a světlo, světlo a tma
Postavy pátraly po zmizelých dětech ve vesnici Barzově. Musely promluvit s mnoha CP, ověřovat a prosívat informace, které od nich získaly, a nakonec se nenechat oklamat předsudky a klasickými klišé. Každá družina postupovala trochu jinak. Klíčovými postavami byl kněz boha Fauna Timintilis a zdejší šlechtic upír Marten Broch. Dvěma družinám se pomocí čtení myšlenek podařilo odhalit kněze rovnou a dobrodružství dohrály zdárně. Ostatní se mohli o knězově vině dovědět jen od Martena. Pouze jeden tým odhalil, že se jedná o upíra, a tento tým ho nakonec dokázal zabít.
Další dvě družiny Martenovi nedůvěřovaly a popudily si ho proti sobě tak nešťastným způsobem, že pochopily, že je upír, až ve chvíli, kdy jim rozerval hrdla.
Bylo to pro PJ hodně nepříjemné zakončení dobrodružství, protože ze stran hráčů se v obou případech jednalo spíš o nešťastnou náhodu než o logickou chybu. Ovšem, o pořadí nakonec stejně rozhodovalo zejména hraní postav a dobré nápady, takže tyto družiny smrt těsně před koncem zase tak moc nepoškodila.

Brodská šestka v šatně Fňuf a spol. před smrtí

Výsledné pořadí družin nakonec vzniklo dohodou všech Pánů jeskyně:

1. místo
Vlastimil Raistlin Pustina
Jan Black Žďárský
Pavel Silvestr Urubčík
Jana Astra Pustinová
Petr Prostitut Trojan
Jakub Taufi Libík
2.místo
Petr Aloe Vertigo Pijáček +
Petr Sfiris Miklíček +
Petr Ziruen Hron +
Terka Malice Uhlíková +
Jana Thefis Hronová +
2.místo
Jan Edhel Hajduch
Broněk Laurio Pulec
Pavlína Fíriel Horvátová
Helča Katyja Munzarová
Jakub Rinarfin Jedounek
3.místo
Matěj Prinsz Štefánek +
Zuzka Astra Pojslová +
Zorka Mugruk Tomečková +
Martin Deinor Halašta +
Jakub Fňuf Brandys +
3.místo
Vít Chip Haluza
Karel Baltazar Jančařík +
Vít Pinch Kašpárek
Vojtěch Norek Krajza +
Jakub Hellscream Haluza
4.místo
Matěj Hard Plch
Dominik Gelfar Matúšú
Honza Drake Štangl
Terka Thea Králová
Anet Rendin Klímová


Kromě klasického Dračího doupěte se letos hrál ještě jeden doprovodný turnaj - Aréna.
Jednalo se o vzájemné souboje družinek. Každý hrál za svou postavu a podle soubojového systému DrD se hrálo na život a na smrt. Nejvíc se při Aréně pobavili stratégové. Potvrdilo se známé pravidlo, že kouzelníky je třeba zabít první.
V lítých bojích nakonec snad díky tomu, že nedošlo na jejich plán omega, zvítězila družinka:

1. Aloe Vertigo, Sfiris, Ziruen, Malice, Thefis
Dál v pořadí:
2. Raistlin, Black, Astra, Silvestr, Prostitut, Taufi
3. Prinsz, Astra, Mugruk, Deinor, Fňuf
4. Hard, Gelfar, drake, Thea, Rendin
5. Edhel, Laurio, Fíriel, Katyja, Rinarfin
6. Chip, Baltazar, Pinch, Norek, Hellscream

V Aréně Poklad výherců

Velkým oživením byli letos Lovci veverek. Přijeli jak se patří - v kostýmech, s meči, luky a zástavou. V neposlední řadě ještě se spoustou čaje a skvělých sušenek. Podplácení PJ sušenkami se na hodnocení samozřejmě neprojevilo. Mimo to ale přivezli také famózní kulturní program. Nastudovali půlhodinový muzikál Pán prstenů, který na závěr akce předvedli tak bravurně, že publikum aplaudovalo vestoje. Jednotlivé písně ve zvukové podobě si můžete stáhnout na jejich stánkách v sekci Hlídka. Také tam někde najdete i další fotky z Úsvitconu.

Edhel & Thingol při produkci Pána prstenů Okouzlené publikum

A jako každý rok, i letos vystavujeme ke stažení soutěžní dobrodružství:

Chrám boha Cohase
Tma a světlo, světlo a tma
Pravidla Arény

Byl to opravdu povedený ročník, takže neváhejte a příště přijeďte znovu!